Alle anrop viderekobles direkte til MobilSvar
- Har du et tvillingSIM-kort tilknyttet ditt abonnement? Sjekk at du ikke har satt inn tvillingSIM-kortet i en enhet som ikke støtter tale, som f.eks. et nettbrett.
- Har du aktivert funksjonen «ikke forstyrr» på din mobil?
- Har nummeret aktivert en direkte viderekobling til et annet nummer?
- Slå av 4G og test på nytt
- Sett SIM-kortet i en annen mobil for å se om feilen følger SIM-kortet. På denne måten kan vi avdekke om problemet gjelder SIM-kortet eller mobilen.
- Du kan se om det er meldt feil i området som du befinner deg i her.
- Har du slått mobilen av/på?
Hvorfor virker ikke internett?
- For å kunne bruke internett på mobilen må mobil ha riktig oppsett. Se manuelle innstillinger for internett her.
- Problemer med internett på mobilen løses ofte ved å gå inn på Innstillinger - Generelt - Nullstill - Nullstill nettverksinnstillinger. Telefonen vil starte på nytt (alle trådløse nettverk som er lagret på telefonen blir slettet). Merk: Fremgangsmåte varierer fra mobil til mobil.
Hvorfor kan jeg ikke motta eller sende MMS?
- Test om du kan bruke internett via mobilnettet på mobilen. Fungerer internett over mobilnettet (ikke WiFi), har du riktig oppsett på mobilen. Fungerer det ikke, må mobilen din ha riktig oppset for å kunne motta og sende MMS. Se manuelle innstillinger for MMS her.
Hvorfor kan jeg ikke motta eller sende SMS?
- For at du kan sende og motta SMS, må riktig nummer til meldingssentralen (+4790002100) være lagret på mobilens meldingsinnstillinger. Se mobilens brukermanual for fremgangsmåte. Slett evtentuelt nummeret og legg nummeret til meldingssentralen inn på nytt.
Hvorfor virker ikke Samtale Venter selv om jeg har aktivert tjenesten?
- For at Samtale Venter skal fungere, er det viktig at du ikke har aktivert Samtale Venter i innstillingene på mobilen din. Innstillingene for tjenesten må være deaktivert, ettersom du aktiverer tjenesten ved å taste *43# og trykke "ring".
Hvorfor har jeg ikke dekning?
- Dersom du skulle oppleve å miste dekningen, må du først slå telefonen helt av/på.
- Trykk her for å se om det er registrert noen driftsmeldinger på adressen der du befinner deg.