Overføre mobilabonnement fra en annen bedrift eller til/fra en privatperson.
Eierskifte fra et annet selskap som allerede benytter Talkmore Bedrift som mobiloperatør:
For at vi skal foreta et eierskifte må det først opprettes en kundekonto hos oss for det nye selskapet. Du kan benytte dette skjemaet. Her fyller du inn som om bedriften din skulle vært ny kunde, men hopper over feltet for å legge til ansatte.
Når registreringen er fullført, har du opprettet en ny konto hos oss uten abonnement. Send oss til deretter en e-post med informasjon om hvilke nummer som skal overføres og informasjon om ønsket tidspunkt, så ordner vi det.
Når nummeret overføres vil det beholde det samme SIM-kortet, abonnement og eventuelle andre tjenester som er aktive per i dag. Det er ikke nødvendig å bytte SIM-kort ved et slikt eierskifte.
Eierskifte til privatperson:
Talkmore Bedrift har bare bedriftsabonnement, og nummer som skal stå med en privatperson som eier må derfor benytte Talkmores vanlige privatabonnement. En ansatt som har sluttet og ønsker å beholde nummeret sitt må kontakte oss for å få hjelp til å overføre nummeret sitt over til privatabonnement. Ettersom nummeret er registrert på bedriften hos oss, trenger vi også en bekreftelse fra administratoren av bedriftskontoen for å gjennomføre denne endringen. For overføring til andre operatører enn Talkmore, trenger ikke vi noen bekreftelse fra administrator i selskapet, men den nye operatøren gjør det.