Hvis din bedrift er i ferd med å bli kunde hos oss, er det litt praktisk informasjon det kan være greit å ha fått med seg.
Før byttet til Talkmore Bedrift
SIM-kortene skal komme i posten noen dager etter at avtale er inngått med oss.
Du kommer til å motta en SMS fra oss med tidspunkt for selve overgangen. Sørg for at du har SIM-kortet tilgjengelig på overgangstidspunktet for å unngå nedetid.
Hvis SIM-kortene ikke er mottatt til tidspunktet for overføring, er det viktig at vi får beskjed, slik at vi kan utsette tidspunktet for overføring. Å stå uten fungerende SIM-kort gir dårlig tilgang på mobiltjenester, og vi trenger beskjed minst én time før planlagt overføring.
Dersom det også er bestilt tvillingkort eller datakort til deg, må disse aktiveres på Mine Sider etter at mobilnumrene er flyttet over.
Selve byttet til Talkmore Bedrift
Når du bytter til Talkmore Bedrift er det viktig at du setter inn det nye SIM-kortet i telefonen din, og at du deretter skrur mobilen helt av og på igjen. Restarten må til for at telefonen skal få dekning med det nye SIM-kortet, aktivering av flymodus holder ikke.
Etter byttet til Talkmore Bedrift
Etter overgangen kan du ta i bruk appen vår for selvbetjening, samt Mine Sider. Appen vår finner du i App Store/Play Store, den heter "Talkmore".
For å logge på Mine Sider, kan du gjøre følgende:
-
Gå til talkmore.no/bedrift
-
Trykk ”Logg inn" øverst til høyre i menyen.
- Om du mangler passord, kan du velge "Glemt passord" for å få tilsendt nytt.
-
Du er nå klar til å logge inn på Mine Sider
Dersom du bruker BankID på mobil, må du bestille dette på nytt i nettbanken din. Ta kontakt med din bank for eventuell hjelp med dette.
Husk at du også må endre din personlige mobilsvarbeskjed.
-
Ring 91509001 (felles mobilsvarnummer)
-
Følg instruksjonen for å endre din personlige mobilsvarbeskjed
Funksjonen Samtale venter må aktiveres for det nye SIM-kortet.
- Dette aktiveres i menyen på din telefon. Fremgangsmåte varierer.
Dersom deres bedrift har Bedriftsnett fra Talkmore Bedrift, må du laste ned vår app for å benytte funksjonaliteten.
-
I både Apple Store og Google Play heter appen ”Talkmore Bedriftsnett”
-
Innloggingsinformasjon (Brukernavn/passord) er den samme som for Min side
Du finner også annen nyttig informasjon på
https://talkmore.no/bedrift
Ta kontakt med oss!
Om du lurer på noe, ikke nøl med å kontakte våre serviceglade kunderådgivere på tlf 06020 mellom kl 08.00 og 17.00 på hverdager og 10.00-14.00 på lørdager. Du kan selvfølgelig også nå oss på bedrift@talkmore.no